Tuesday, March 13, 2007

Lentekriebels-Spring feelings

Gisteren was het zo'n heerlijke dag dat ik er onvermijdelijk moest opuit trekken. Bovendien was het van 's morgens vroeg in stad al een heksenketel; in de buurt werd een nieuwe asfaltlaag geëgaliseerd, zelfs mijn badkamerkastje trilde mee...

In een vroeger tijdschrift van Natuurpunt had ik iets gelezen over het Heidebos, gelegen in het noorden van Oost-Vlaanderen, zo'n 260 ha groot, een lappendeken van bos, heide en open zandgronden. Het werd een zalig dagje uit:

Yesterday the weather was so glorious that I hád to go out of the city. Besides there was so much noise in the neighbourhood: they were smoothing asphalt in an adjacent street, so that even the bathroom cupboard was vibrating...
In a former number of Natuurpunt I had read something about Heidebos, situated in the north of Oost-Vlaanderen, some 260 ha big, a patchwork of woodland, heather and sandy open places. It proved to be a lovely daytrip:






De lente is ongetwijfeld begonnen:
Spring is here without any doubt:


Hondsdraf-Ground-ivy


Dagpauwoog-Peacock butterfly


En een hoogst idyllisch boerderijtje, met poes op de vensterbank en ganzen op het gras:
And a most idyllic farm-house, with cat on the window-sill and geese on the grass:




Wat breien betreft ben ik aan het wachten op bijkomende wol voor het Carrie jasje, zodat ik aan een kleiner project begonnen ben, een bolerootje uit het nieuwe Phildar Tendances magazine:
As for knitting content, I had to wait for additional yarn for the Carrie cardigan, so I started with a smaller project, a bolero from the new Phildar Tendances magazine:


Ik verving het oorspronkelijke Phil Lin garen door Phil'Bambou, ik vond de Violine kleur zó mooi en ik wou eens iets breien in bamboegaren:
I substituted the Phil Lin yarn for the new Phil'Bambou, as I liked the Violine shade very much and wanted to have a try at bamboo yarn:

No comments: