Saturday, July 25, 2009

Potpourri

Een van mijn geliefkoosde rozenvariëteiten is Charlemagne, waarvan de bloemblaadjes wel een maand lang blijven nageuren. Hier gefotografeerd op de voorgrond van een borduurboek met als thema de middeleeuwse tuin (Le Jardin Médiéval door Claude Fauque en Marie-Noëlle Bayard, ISBN 9782263030963). Heerlijk leesboekje met bovendien heel mooie projecten om zelf te maken:
One of my favourite variety of roses is Charlemagne, with petals that keep their scent for more than a month after drying. Here pictured with an embroidery book in the background on the subject of the medieval garden. (Le Jardin Médiéval by Claude Fauque and Marie-Noëlle Bayard, ISBN 9782263030963). Lovely reading and containing very nice patterns too:


Soms doen ze mij een beetje aan een camelia denken:
Sometimes they resemble a camelia:


Toen ik enkele bijna uitgebloeide bloemen verwijderde vond ik de blaadjes nog zo mooi dat ik ze in een schaaltje deponeerde:
When I cut away some nearly blown flowers I put the petals in a bowl because they were still lovely:




Zo is waarschijnlijk het principe van potpourri ontstaan:
This simple gesture lies probably at the base of potpourri:

3 comments:

rachel said...

oh quelles belles roses...une bonne idee de la secher...;o)

fleegle said...

Oh my. I am so envious. We can't grow them here--Japanese beetles chew them to crumbs. Thanks so much for the gorgeous photos, though.

lheurebleue said...

zal het ooit mogelijk zijn geur via internet door te sturen?
ik ben zelf op zoek naar de roos van damascus die een betoverende geur moet verspreiden.