Tuesday, October 06, 2009

Een zondag in Oostende-A Sunday in Ostend--Un dimanche à Ostende

Vorige zondag was ik in Oostende, in de eerste plaats om de plaatselijke breiclub te bezoeken.
Last Sunday I was in Ostend at the Belgian seaside in the first to pay a visit to the local knitting group.
Dimanche j'ai passé une journée agréable à Ostende en premier lieu pour rendre visite au café-tricot local.

Bovendien was het prachtig weer, zonnig , met mooie wolken en voldoende wind om het water te doen opspatten. Echt een uitnodiging tot fotografie:
Besides the weather was lovely, sunny, nice clouds and enough wind to produce a nice spray of the waves. An invitation to take pictures:
En outre il faisait beau, avec du soleil et juste assez de vent pour faire écumer les vagues. Une invitation pour prendre des photos:




In de namiddag was het overtrokken weer, dus geen spijt om binnen te zitten voor een gezellige breinamiddag in de Droge Coo. Het relaas van Helen vind je hier en hier op de blog van Knitting in Ostend...
The afternoon was less sunny so it was nice to knit in public inside the cultural center. Helen from Knitting in Ostend wrote about it here and here...
Dans l'après-midi le temps était couvert. Le café-tricot en fut encore plus convivial...

7 comments:

rachel said...

oh une bien belle balade...de bien belles photos...;o)

fleegle said...

Hmm. Don't see any knitting photos :) But the ones you did post are lovely!

line said...

De Zee, het heeft iets, die ietsje waardoor ik toch weer steeds geraakt wordt heb je wondermooi weten vast te leggen, bedankt dat ik even mocht wegdromen bij die prachtige foto's.

lheurebleue said...

ik kom net terug uit zonniger streken maar deze foto's laten zien dat de noordzee haar eigen charme en kracht heeft ...

lucylaine said...

j'adore!!!onpeut presque sentir lesodeurs marines!! j'adore ce genre de paysages,toute cette force que rejette la mer vers le rivage!!! l'apparente nonchalance des oiseaux, qui nous permettent de les observer!!Merci d'avoir partagé ta balade avec nous!!

MoniqueB. said...

Wat is dat een heerlijke dag geweest! De wind die door je lijf heen raast, het water dat opspat, de zoute lucht en je haar wappert in je mond.
En daarna heerlijk na gloeien met een dikke kom soep en een paar naaldjes breien in goed gezelschap: PERFECT!

Sylvia said...

Hoi!

Volgens mij hebben wij elkaar even kort gesproken op de handwerkbeurs in Rotterdam als ik me niet vergis! Ik meende je te herkennen aan je mooie groene sjaal (Aeolion) met kraaltjes. Ik had hem ooit op je Ravelry omgeving. Ik heb heel even met je vriendin gesproken in de stand van Astrid's Dutch obsessions toen ze daar wilde pinnen met de belgische pas en ik haar heb verwezen naar de pinautomaat in de hal. Misschien vergis ik me maar later drong tot me door bij wie die mooie sjaal hoorde!

Groetjes,
Sylvia